czwartek, 1 marca 2012

...niebieska porcelana..

Stara angielska porcelana..niebieska..Zbieram  wszystkie jej kolory od 8 lat..mam  rozowa, niebieska i zielona(piszac o kolorach porcelany mam na mysli scenki rodzajowe malowane na  tejze porcelanie).Komplet niebieski musze jeszcze uzupelnic  o kilka brakujacych sztuk ale i tak juz jest jej sporo.Na odwrocie talerzy  jest  nadruk o takiej tresci,
ENOCH WEGDWOOD (TUNSTALL)LTD:
OLD ENGLISH VILLAGE
ENGLAND est.1835
A genuine hand engraving
Decorated underglaze
Detergent and Acid
Resisting
Colors
Mysle ze to sporo wyjasnia.Ponadto  zbieram  wszystkie talerze i talerzyki azurowe, plecione, koronkowe  , koszyczkowe i inne , ktore sa tego warte.To takie moje male hobby zbieracze.Niegdys  pisalyscie mi  w komentarzach ze  lubicie  wlasnie niebieska porcelane  wiec pomyslalam ze cos milego  dla oka   pokaze Wam  zamiast robotek szyciowych  .A teraz czas na kawe.U mnie bylo dzis ciepelko i tego samego Wam zycze.

25 komentarzy:

  1. Świetna kolekcja:))
    Bardzo mi się podobają takie wzory .
    I fajna tildowa girlanda.
    Widzę, że u Ciebie w sercu ju z wiosna (ładne zdjęcie na banerku powitalnym).
    Byle do wiosny i zgodnie ze słowami piosenki:
    ...myślę sobie... ta zima kiedyś musi minąć ... zazieleni się ... wyrośnie parę drzew...
    Ściskam mocnooo!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Porcelana przepiekna, az sie prosi zeby zjesc pyszne ciacho z takiego talerzyka i wypic kawke z takiej filizanki...A wyobraz sobie ze kiedys cie cos napadnie i ten sliczny mebelek sobie przemalujesz...ale lepiej poczekaj, bo maz by chyba zawalu dostal...:)
    Buzka, no i Tildowa girlanda fajniusia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka porcelana jest naprawdę miła dla oka, no i całkiem spora kolekcję uzbierałaś!Bardzo podobają mi się klasyczne kształty i wzory! Jakoś nie mam przekonania do nowoczesnych form i kształtów, może to moje prawo wieku. Kiedyś pewnie i one zostaną klasyką! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna kolekcja i imponująca:). Ja mam komplet niebieski Dickensa i bardzo go lubię!
    Pozdrawiam Cię serdecznie i bardzo dziękuję za ciepłe słowa, które u mnie zostawiasz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna porcelana. Jest się czym zachwycać:) Szkoda,że nie zrobiłaś żadnego zbliżenia. Z daleka niewiele widać:(

    Zadziwiające,że udało Ci się skompletować tyle kolorów:) Gdzie Ty to wszystko mieścisz? Ja jednego bym nawet nie upchnęła:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna porcelana!
    Też zbieram niebieska , ale nie mam jeszcze tak wiele:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. pokaźna i piękna kolekcja :-) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię niebieską porcelanę:) Alu, uskładałaś już dość pokaźną kolekcję:)tyle "niebieskości" w jednym miejscu robi wrażenie:)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Alicjo mój kolor ulubiony , widziałam na Jarmarku Dominikańskim , latem takie talerze ..
    Sporą kolekcje posiadasz ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Wróciłam jeszcze raz popatrzeć i stwierdzam że już się nie mogę doczekać lata żeby choć jeden talerz zakupić na Jarmarku a pamiętam że drogie one były ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała kolekcja.
    Szukałam takich wzorów na zawieszkę, ale wszystkie wydruki jakie zrobiłam były niezbyt dobre...

    OdpowiedzUsuń
  12. Alicjo masz wspaniałe hobby i niesamowitą kolekcje:)Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A bardzo chętnie Ala w takiej porcelanie napije się kawusi, ja też mam trochę niebieskiej, zielonej i Chodzież różaną choć, jak zapewne zauważyłaś, ostatnio mam świra na punkcie białej.Pokaż nam jeszcze w innych kolorach. U mnie słonecznie ale zimno, trzeba uważać żeby nie podłapać infekcji więc grzecznie jeszcze ubieram się ciepło. Próbuje pozbyć się czapek ale jeszcze nie czas. Pozdrawiam Cię serdecznie i czekamy cierpliwie na prawdziwą, ciepłą wiosnę....

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna porcelana .. Niebieski .. Bardzo mi się podoba ..

    OdpowiedzUsuń
  15. jaaajaj cuda cudenka .jak kocham niebieska porcelane

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojej,to chyba masz kilka takich kredensów na te piękne zbiory!Cudnie to wygląda!Pozdrawiam w dniu naszego święta.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kredens PIĘKNY, porcelana również , często mam takie rarytasy w moim sklepiku wiec zapraszam http://mb-vintage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Coś cudownego!Ja mam fioła na punkcie Włocławka.Zbieram to latami i nie pozwalam z kuchni ruszyć.Dzieci mówią że to teraz ''wiocha''ale dopóki kuchnia moja to ja rządzę!Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piekna porcelana, tez mam fiola na jej punkcie. Tylko coraz mniej miejsca w szafkach...

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę, to stwierdzić. Jesteś kobietą z klasą. Lubisz otaczać się wszystkim co eleganckie i piękne.
    Porcelana, prześliczna. Godna królowej; holenderskiej, angielskiej...a przede wszystkim, Ciebie.
    To ja popadłam w kompleksy kiedy zobaczyłam Twoje zdjęcia.
    Są piękne. czy w tych czarodziejskich filiżankach podajesz :wiener coffee ?
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Dopiero teraz natrafiłam na posta o niebieskiej porcelanie, spora kolekcja :) witrynę mam podobna i maluję ją na biało, u Mnie na początku było podobnie z tym malowaniem na biało, ale mineło kilka miesięcy i znalazłam sposób na męża - wszędzie gdzie byliśmy w sklepach, kwiaciarni, galeriach z prowansalskimi klimatami podkreślałam o co mi chodzi do jakiego stylu się przymierzam, teraz to nawet gazetki ze mną przegląda i prezenty kupuje w takim stylu :)ale namieszał mi sporo nie mam kuchni takiej jaką chciałam :( miała być z ikei, sliczna bielutka skandynawska prostota - teraz to już kuchnia skończona więc muszę sporo się nagłówkować żeby było w klimacie, sypialnię miałam okropną - dopiero co położone tapety zdzierałam pare dni temu :)tylko dlatego że nie miało być babsko. Może i u Ciebie Alicjo przyjdzie czas na malowanie na biało - trzymam kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Porcelana rewelacyjna.....też zbieram od nie dawna a mam już dużo,wczoraj kupiłam niebieską i bordo czy to róż? jestem teraz w Niemczech i tu na Trode Markt jest tego jeszcze wciąż dużo a taniej niż w Polsce,brakuje mi tylko pięknego kredeńsiku,meble pomału też już przemalowuje oczywiście na biało,kocham takie klimaty,życzę powodzenia i pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne, imponujące zbiory i ciekawe hobby. Ja w domu też mam kolekcjonera, z tym że różnych monet. A ostatnio usłyszałam, że chciałby powiększyć swoją kolekcję o tego typu złote monety https://www.skarbnicanarodowa.pl/zloto/zlote-monety . No nie powiem, robią wrażenie nawet na mnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...